DOPOLEDNÍ ANGLČTINA
PRO DĚTI
Anglická dopolední školička Klokánek – to je to správné místo, kde začít s angličtinou. Zpíváme, malujeme, tancujeme a zároveň rozvíjíme socializaci a budujeme u vašich dětí učební návyky.
DOPOLEDNÍ VÝUKA
výuka probíhá v dopoledních hodinách
8.00 – 11.30
SKUPINOVÁ VÝUKA
skupinová výuka angličtiny
pro 10 – 12 dětí ve věku 3 – 6 let
ZÁBAVNÁ FORMA
CENA
za pololetí
Dopolední anglická školička Klokánek pro děti ve věku od 3 do 6 let. Začněte s angličtinou u předškolních dětí, kde si hravou a zábavnou formou zautomatizují základní slovíčka a fráze. Během dopoledne zpíváme, cvičíme, hrajeme hry a využíváme spoustu interaktivních pomůcek. Děti motivujeme pomocí razítek, samolepek a malou odměnou na závěr hodiny. Mezi jednotlivými částmi hodiny máme svačinku, kterou si děti přinesou s sebou. Anglická školička Klokánek probíhá jednou týdně během školního roku od 8:00 do 11:30.
Metodika WOW! English
Od roku 2023 do výuky aplikujeme prvky metodiky WOW! English. Při každé hodině aktivně využíváme materiály jakou jsou učebnice, pracovní sešity, video příběhy, písničky a maňásky – vránu Maggie a Boba.
Jedná se o metodu, která se snaží napodobovat přirozený proces získávání jazyka.
V tomto vzdělávacím procesu jsou důležité 4 fáze:
- INTRO (úvod), což je představení nových slovíček dětem zábavnou formou, ať už pomocí maňáska, kouzelné krabice, rozstříhaných obrázků a podobně.
- Další fází je DRILL, neboli neustálé opakování a drilování odpovědí. Cílem je, aby se dětem propojilo spojení obrázek – slovo.
- Třetí fází jsou pohybové aktivity, tzv. TPR (total physical response), v rámci nichž děti předvádí porozumění nově vysvětlovaným slovíčkům.
- Poslední fází je samostatné použití jazyka GP (general practice), to znamená, že děti aktivně používají danou jazykovou strukturu. (It ´s a dog.)
Jako v kterémkoliv učícím procesu, tak i zde platí hlavně to, že pokud je nadšený učitel, jsou nadšené i děti. 🙂
Metodika WOW!English zahrnuje spoustu různých her, které se s probíranou látkou různě modifikují a rozvíjejí.
WARM UP – hra na představení se
- Blanket Game (schováme dítě pod deku a ptáme se: Who is it?)
- Balloon Name Game (nafoukneme balónek, pinkneme někomu a zeptáme se: What ´s your name?)
TPR – total physical response
- Fly Swatters (plácačky na mouchy ve dvojici – vybíhají k obrázkům a plácnou ten, který učitel popsal
- Do (clap, jump, stand up…) if True (učitel ukazuje obrázky a mluví o nich – pokud pravda, děti provedou zadanou činnost)
- Circle Race (po místnosti např. 4 stanice, na každé několik karet – děti běhají a hledají příslušné obrázky dle vět, př. The happy dog likes green apples.)
GP – general practice
- Hot Seat (2 řady: jedna dělá pantomimu, druhá It´s a dog.)
- Pass the envelope/bag (taška s kartami koluje na hubu – STOP – dítě vytáhne kartu a popíše jí)
- Pictionary (jedna skupina obkreslí obrázek na rychlost, druhá popisuje)
Harmonogram výuky
8:00 – 8:15
ÚVODNÍ ROZCVIČKA
- přivítáme se písničkou (Hello everyone!)
- pozdravíme našeho maskota (Hello Freddie. How are you?)
- sedíme v kruhu a děti se ptají a odpovídají navzájem (What´s your name? How old are you? Where are you from?)
8:15 – 8:45
SLOVÍČKA A HRACÍ KARTY
- procvičujeme slovíčka podle barevných karet (FAMILY, ANIMALS, TOYS, SCHOOL OBJECTS, CLOTHES …)
- postupně přidáváme novou slovní zásobu pomocí nové písničky nebo básničky
- před svačinou zpíváme písničku (This is the way we wash our hands)
9:00 – 9:45
VYSTŘIHOVÁNKY A UČEBNICE
- pracujeme s učebnicí (Děti se naučí pokyny v angličtině – SIT DOWN, OPEN, LISTEN, TIDY UP, …)
- děti si zvykají na poslechová cvičení a soustředÍ se na důležitÉ informace
- nová slovíčka poznávají v kontextu s příběhem v knize (A TUMMY ACHE – The crocodile is sad because he’s got a tummy ache.)
- lepíme do sešitu, co se děti naučily
- stříháme a vyrábíme (Např. písničkové karty, podle kterých si pak děti zpívají nebo házecí kostky, se kterými si hrají a zároveň procvičují slovíčka.)
10:00 – 10:45
CVIČÍME ANGLICKY
- pohybová cvičení (Děti samy dávají instrukce – TOUCH YOUR NOSE,
LET´S GO TO THE BATHROOM.) - procvičujeme novou slovní zásobu pomocí písniček
- předvádíme příběh, který jsme poslechli
- snažíme se nové slovíčko používat ve větách (I´m putting on my T-shirt.)
11:00 – 11:30
PEXESO A PÍSNIČKY NA ZÁVĚR
- děti hrají anglické pexeso (Rozšiřujeme tím základní slovní zásobu.)
- vybírají si písničky na přání (AT THE ZOO, OCEAN ANIMALS, HEAD AND SHOULDERS, I´M A LITTLE ROBOT, …)
- čteme anglické knihy (Děti se jí na základě opakování jednoduchého textu naučí celou. BROWN BEAR, BROWN BEAR.)
- loučíme se vždy stejnou písničkou (Bye bye everyone!)
Fotografie z výuky
Přihláška do kurzu KLOKÁNEK pro školní rok 2023/24